e-Urzędy bliżej mieszkańców i przedsiębiorców w powiecie bydgoskim
Informacje ogólne
Projekt partnerski pt. „e-Urzędy bliżej mieszkańców i przedsiębiorców w powiecie bydgoskim” jest realizowany od 01.09.2016r. do 31.12.2017r. wspólnie przez następujące instytucje:
- Euro Innowacje sp. z o.o. – Partner wiodący
- Gminę Białe Błota
- Gminę Dąbrowa Chełmińska
- Gminę Dobrcz
- Gminę Koronowo
- Gminę Nowa Wieś Wielka
- Gminę Osielsko
- Gminę Sicienko
- Gminę Solec Kujawski
- Centrum Wspierania Administracji „Pro Publico” Sp. z o.o
Wartość projektu wynosi: 1 561 365,88 PLN, a dofinansowanie projektu z UE: 1 315 919,16 PLN
Cel projektu
„Poprawa efektywności działania JST i wzrost jakości świadczenia usług administracyjnych w 8 Urzędach JST stanowiących 100% powiatu bydgoskiego woj. kujawsko-pomorskiego objętych wsparciem w obszarze: podatków i opłat oraz zarządzania nieruchomościami poprzez integrację i modernizację (SD) i (ESOD), wdrożenie nowoczesnych rozwiązań zarządczych, w tym dla potrzeb monitorowania oraz podniesienie kompetencji kadr w ramach 6 zadań w terminie do 31.12.2017”
Zadania zaplanowane w projekcie
- Integracja i modernizacja w 8 JST obiegu dokumentów (ESOD) i systemów dziedzinowych (SD) do podatków i opłat dla potrzeb elektronizacji procesu obsługi podatkowej, automatyzacji rozliczeń oraz poprawy dostępności do informacji o sposobie załatwienia i przebiegu sprawy
- Wdrożenie rozwiązań w 8 JST poprawiających dostęp do usług administracyjnych i informacji o lokalach użytkowych i nieruchomościach gruntowych przeznaczonych pod inwestycje
- Wdrożenie rozwiązań zarządczych dla potrzeb zarządzania satysfakcją klienta w 8 JST poprawiających jakość obsługi mieszkańców i przedsiębiorców
- Objęcie szkoleniami 45 P samorządowych dla potrzeb podniesienia kompetencji kadr z 8 JST w obszarze podatków i opłat
- Objęcie szkoleniami 30 P samorządowych dla potrzeb podniesienia kompetencji kadr z 8 JST w obszarze zarządzania nieruchomościami
- Objęcie szkoleniami 150 P samorządowych dla potrzeb podniesienia kompetencji kadr z 8 JST w obszarach niezbędnych dla poprawy efektywności zarządzania usługami dziedzinowymi
Wskaźniki rezultatu zaplanowane w projekcie
- 8 Jednostek samorządu terytorialnego, które wdrożyły rozwiązania usprawniające pracę urzędu w obszarze obsługi podatkowej przedsiębiorców
- 8 Jednostek samorządu terytorialnego, które wdrożyły rozwiązania usprawniające pracę urzędu w obszarze zarządzania nieruchomościami
- 8 Jednostek samorządu terytorialnego, które zintegrowały i zmodernizowały obieg dokumentów (ESOD) i systemy dziedzinowe do podatków i opłat (SD) dla potrzeb elektronizacji procesu obsługi podatkowej, automatyzacji rozliczeń oraz poprawy dostępności do informacji o sposobie załatwienia i przebiegu sprawy (Zad.1)
- 8 Jednostek samorządu terytorialnego, które wdrożyły rozwiązania poprawiające dostęp do usług administracyjnych i informacji o lokalach użytkowych i nieruchomościach gruntowych przeznaczonych pod inwestycje (Zad. 2)
- 8 Jednostek samorządu terytorialnego, które wdrożyły rozwiązania zarządcze poprawiające jakość obsługi mieszkańców i przedsiębiorców w zakresie zarządzania satysfakcją klienta (Zad. 3)
- 225 pracowników samorządowych, którzy podnieśli kompetencje w obszarach: obsługi podatkowej, zarządzania nieruchomościami i z zakresu niezbędnego dla efektywności zarządzania usługami dziedzinowymi (Zad.4,5,6)