Otwórz menu mobilne

Biuletyn Informacji Publicznej Link do Języka polskiego Link do Języka angielskiego Link do Języka niemieckiego Link do Języka włoskiego

A- A A+

Pomoc klęskowa dla rodzin - kopia faktury sprzedaży z gospodarstwa potrzebna do wniosku o pomoc suszową za 2022 r. do 23.11.2022 r.


W poniedziałek 14 listopada br. na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego ukazało się Rozporządzenie Rady Ministrów zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. W życie weszły zmiany w programie pomocy klęskowej dla rodzin.

ZMIANY W PROGRAMIE POMOCY DLA RODZIN
1. Termin składania wniosków o przyznanie pomocy finansowej w zakresie wsparcia finansowego rodzin, którym zagraża utrata płynności finansowej w związku z wystąpieniem w gospodarstwie rolnym w 2022 r. szkód spowodowanych niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi. został wydłużony do 23 listopada 2022 r.
2. Wszyscy wnioskodawcy, również ci którzy już złożyli wnioski o pomoc, są zobowiązani do dołączenia do wniosku kopii faktur, które wykażą sprzedaż produktów rolnych z gospodarstwa rolnego od dnia 1 stycznia 2021 r. do dnia 30 września 2022 r. w wysokości co najmniej 5 000 zł brutto.

Kopie faktur należy złożyć najpóźniej do 23 listopada.

W związku z wprowadzonymi zmianami został opracowany i udostępniony zaktualizowany formularz wniosku, w którym dodano miejsce na wskazanie faktu dołączenia do wniosku kopii faktur.

WAŻNE:
Za datę złożenia wniosku uważa się datę wpływu prawidłowo wypełnionego i kompletnego wniosku do biura powiatowego Agencji właściwego ze względu na miejsce zamieszkania członka rodziny ubiegającego się o pomoc.

Termin składania wniosków nie podlega przywróceniu.

Termin 23 listopada 2022 r. dotyczy również konieczności dostarczenia do tego dnia kopii faktur przez wnioskodawców, którzy złożyli wnioski na poprzedniej wersji formularza.
W przypadku złożenia wniosku po 23 listopada 2022 r. nie wszczyna się postępowania w sprawie przyznania pomocy.

Wnioski /kopie faktur mogą być składane:
• bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego ARiMR;
• za pośrednictwem platformy ePUAP;
• wysłane za pośrednictwem wyznaczonego operatora pocztowego (Poczta Polska).

W przypadku składania wniosku za pośrednictwem wyznaczonego operatora pocztowego (Poczta Polska) o dacie złożenia wniosku decyduje data jego wpływu, a nie data jego nadania.

Szczegółowe informacje o wprowadzonych zmianach w programie dla rodzin znajdą Państwo na stronie internetowej ARiMR: https://www.gov.pl/web/arimr/pomoc-dla-rodzin-w-zwiazku-z-niekorzystnymi-warunkami-atmosferycznymi-w-2022-r2

Informacja: Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska, Krajobrazu i Zarządzania Energią, Urząd Miejski w Koronowie

Pin It