Zakład Ubezpieczeń Społecznych, jako jeden z nielicznych urzędów nadal przyjmuje klientów w swoich placówkach, także bez wcześniejszego umawiania. Wizyty odbywają się w ścisłym reżimie sanitarnym m.in. z zachowaniem odpowiedniego dystansu społecznego, w maseczkach lub przyłbicach, a także z dezynfekcją rąk przed wejściem na salę obsługi. Klienci są wpuszczani do wewnątrz budynku ZUS w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.
Nie trzeba czekać w kolejce, by skorzystać z porad pracownika Sali Obsługi Klienta w ZUS. Wystarczy wcześniej taką wizytę umówić. Można to zrobić przez internet na Platformie Usług Elektronicznych ZUS lub telefonicznie. Aby umówić wizytę przez telefon w jednej z placówek Oddziału ZUS w Bydgoszczy, należy zadzwonić pod numer 52 34 18 126 (dotyczy to palcówek ZUS w Bydgoszczy, Inowrocławiu, Nakle, Świeciu, Tucholi, Żninie oraz Sępólnie Krajeńskim). Rezerwacja wizyt w placówkach Oddziału ZUS w Toruniu odbywa się pod numerem 502 008 635 (dotyczy placówek ZUS w Toruniu, Włocławku, Grudziądzu, Lipnie, Aleksandrowie Kujawskim, Brodnicy, Rypinie oraz Golubiu - Dobrzyniu) – informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Podczas rezerwacji wizyty trzeba podać swoje dane – imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo należy wskazać placówkę, w której ma się odbyć wizyta, sprawę, jaką chce się omówić z ekspertem ZUS oraz podać dzień i godzinę wizyty. Następnie na podany podczas rozmowy numer telefonu przyjdzie wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków w placówce ZUS. Na wizytę może umówić się maksymalnie 6 dni przed jej terminem.
Większość swoich spraw w ZUS możemy załatwić online bez konieczności wychodzenia z domu. Zakład Ubezpieczeń Społecznych oferuje także bezpieczne formy kontaktu, jak e-wizyta, czyli wideorozmowa z pracownikiem ZUS czy Platforma Usług Elektronicznych ZUS. Te wszystkie rozwiązania mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu naszych klientów – wyjaśnia rzeczniczka.
Informacja: Krystyna Michałek Rzecznik Regionalny ZUS Województwa Kujawsko-Pomorskiego