Wzorem lat ubiegłych Ministerstwo Sprawiedliwości organizuje w dniach 22-28 lutego 2021r. : "Tydzień Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem". Ideą ww. przedsięwzięcia jest zwrócenie szczególnej uwagi społeczeństwa oraz instytucji państwowych i samorządowych na potrzeby i prawa osób pokrzywdzonych przestępstwem.
W związku z wystąpieniem na terenie województwa kujawsko-pomorskiego ognisk wysoce zjadliwej grypy ptaków hodowcy oraz osoby utrzymujące ptactwo z terenu gminy Koronowo powinni zachować szczególną ostrożność i stosować odpowiednie środki bioasekuracji minimalizujące ryzyko przeniesienia wirusa grypy ptaków do gospodarstw.
Od marca 2021 roku program edukacyjno – profilaktyczny FRED GOES NET będzie realizowany na terenie gminy Koronowo. Głównym celem programu jest wzmocnienie motywacji do ograniczenia używania substancji psychoaktywnych wśród młodzieży.
Trwają zapisy na bezpłatne webinarium pod nazwą „Platforma Usług Elektronicznych, jako wygodne i bezpłatne narzędzie kontaktu z ZUS” oraz „Jak samodzielnie utworzyć potwierdzenia danych z ZUS na PUE ZUS”. Szkolenie organizowane jest odpowiednio przez bydgoski i toruński oddział ZUS.
Do 28 lutego można korzystać z dodatkowego zasiłku opiekuńczego. Tak jak w poprzednich tygodniach i miesiącach zasiłek przysługuje, gdy placówka oświatowa dziecka lub dorosłej osoby niepełnosprawnej jest zamknięta, lub działa w ograniczonym zakresie z powodu koronawirusa.
Od 16 lutego osoby głuche i niedosłyszące mogą porozmawiać z ekspertem ZUS przez internet także w języku migowym. Szacuje się, że liczba Głuchych osób w Polsce sięga około 500 tys., a 900 tys. Polaków ma poważny uszczerbek słuchu. Bariera komunikacyjna często uniemożliwia im samodzielne załatwienie spraw. To właśnie z myślą o tych osobach ZUS uruchomił e-wizyty w języku migowym PJM. Od października ubiegłego roku klienci Zakładu Ubezpieczeń Społecznych mogą umawiać się na e-wizytę w ZUS.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych, jako jeden z nielicznych urzędów nadal przyjmuje klientów w swoich placówkach, także bez wcześniejszego umawiania. Wizyty odbywają się w ścisłym reżimie sanitarnym m.in. z zachowaniem odpowiedniego dystansu społecznego, w maseczkach lub przyłbicach, a także z dezynfekcją rąk przed wejściem na salę obsługi. Klienci są wpuszczani do wewnątrz budynku ZUS w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.
„Kto utrzymuje zwierzę domowe, ma obowiązek zapewnić mu pomieszczenie chroniące je przed zimnem, upałami i opadami atmosferycznymi, z dostępem do światła dziennego, umożliwiające swobodną zmianę pozycji ciała, odpowiednia karmę i stały dostęp do wody”