Wykaz firm które zajmują się odbiorem poszczególnych odpadów.
Odbiór papy, wełny mineralnej, waty szklanej oraz styropianu budowlanego:
SOLIDUS s.c.
Sławomir Misiejuk, Mariusz Meleń
ul. Okrężna 12, 85-127 Bydgoszcz
tel. 501-66-71-06 lub 502-031-200
Odbiór styropianu budowlanego, wybranych części karoserii samochodowej( nadkola, zbiorniki, zderzaki):
RECYKLER
Łukasz Tokarz
ul. Smoleńska 41, 85-845 Bydgoszcz
tel. 501 517 034
Koszty odbioru ustalane są bezpośrednio z odbiorcą.
Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych odbiera Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Koronowie Sp. z o. o., ul. Aleje Wolności 4, 86-010 Koronowo. Dodatkowo wspomniane odpady można indywidualnie oddać w Punktach Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych:
PSZOK Koronowo
ul. Przemysłowa,
czynny od wtorku do soboty, w godz. 11.00 – 18.00
tel. 882 340 965
PSZOK Morzewiec
ul. Dworska
czynny: wtorki, piątki i soboty, w godz. 11.00 – 18.00
tel. 666 925 521
Na terenie Gminy Koronowo funkcjonują dwa Punkty Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.
Punkty Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych prowadzone są przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Koronowie Sp. z o.o. Al. Wolności 4, 86-010 Koronowo.
1) PSZOK zlokalizowany na terenie Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Koronowie Sp. z o.o. przy ul. Przemysłowej w Koronowie świadczy usługi odbioru odpadów komunalnych od wtorku do soboty poza dniami ustawowo wolnymi od pracy:
- w okresie od 01 kwietnia do 31 października, od wtorku do piątku w godzinach od 11:00 do 18:00, w soboty w godzinach od 10:00 do 17:00;
- w okresie od 01 listopada do 31 marca, od wtorku do piątku w godzinach od 10:00 do 17:00, w soboty w godzinach od 9:00 do 16:00;
2) PSZOK zlokalizowany przy ul. Dworskiej w Morzewcu świadczy usługi odbioru odpadów komunalnych we wtorki i soboty poza dniami ustawowo wolnymi od pracy:
- w okresie od 01 kwietnia do 31 października we wtorki w godzinach od 11:00 do 18:00, w soboty w godzinach od 10:00 do 17:00;
- w okresie od 01 listopada do 31 marca we wtorki w godzinach od 10:00 do 17:00, soboty w godzinach od 9:00 do 16:00;
W PSZOK przyjmowane są odpady podlegające segregacji: bioodpady, baterie i akumulatory, chemikalia, odpady niebezpieczne, przeterminowane leki oraz odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, meble i odpady wielkogabarytowe, sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady budowlane i rozbiórkowe w tym gruz ceglany, odpady betonu, gruz betonowy z rozbiórek i remontów w ilości do 1m3 rocznie na nieruchomość, tworzywa sztuczne, opakowania ze szkła, papier i tektura, odzież i tekstylia, zużyte opony od pojazdów do 3,5 t.
Dostarczane odpady nie mogą być zmieszane i zanieczyszczone innymi odpadami a odpady niebezpieczne płynne powinny znajdować się w oryginalnych opakowaniach producenta.
W PSZOK nie są przyjmowane: odpady pochodzące z prowadzonej działalności, zmieszane odpady komunalne, odpady zawierające azbest, części samochodowe, materiały izolacyjne: papa, wełna mineralna, styropian.
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami w tym z regulaminem wydawania i korzystania z Karty PSZOK dla właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Koronowo.
Wniosek_karta_pszok.pdf128.55 KB
Azbest - kancerogenny minerał, którego cząsteczki podczas demontażu płyt azbestowych odrywają się i wraz z wdychanym powietrzem zakotwiczają w płucach. Długoletnie wdychanie pyłu azbestowego jest przyczyną tzw. azbestozy, która może prowadzić do nowotworu oskrzeli czy międzybłoniaka opłucnej.
Ze względu na swój wysoce negatywny wpływ na zdrowie ludzi eternit musi być demontowany przez podmioty, spełniające określone kryteria ustawowe, w tym posiadające zatwierdzony przez Marszałka Województwa "program gospodarki odpadami powstającymi w wyniku prowadzenia prac budowlanych związanych z usuwaniem i demontażem materiałów izolacyjnych i konstrukcyjnych zawierających azbest". Pracownicy pracujący w firmach budowlanych demontujących tego typu materiały muszą przechodzić okresowe badania, a sami pracodawcy zobowiązani są m.in. do wykonywania badań i pomiarów stężeń czynnika rakotwórczego.
W przypadku występowania na terenie nieruchomości materiałów zawierających azbest, na właścicielu nieruchomości, zarządcy bądź użytkowaniu nieruchomości spoczywa obowiązek sporządzenia informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania. Przedmiotową informację właściciel, zarządca lub użytkownik sporządza w dwóch egzemplarzach:
Informację należy składać corocznie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy.
Poniżej wzór formularza inwentaryzacyjnego (zgodny z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest).
Informacja o wyrobach zawierających azbest - WZÓR - pobierz549.57 KB
Rada Miejska w Koronowie uchwaliła 28 lutego 2024 r. uchwałę dotyczącą udzielania dotacji na unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest. Dotacja udzielana jest na wykonanie zadania kompleksowo (demontaż, transport i unieszkodliwianie na uprawnionym składowisku).
Wnioskodawca musi posiadać tytuł prawny do nieruchomości objętej wnioskiem.
Dotacji podlegają koszty kwalifikowane, obejmujące koszty demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest. Zabezpieczenie połaci dachowej po demontażu pokrycia dachowego zawierającego azbest przez wykonawcę leży po stronie wnioskodawcy. Nowe pokrycie dachowe należy wykonać we własnym zakresie i na własny koszt.
Termin składania wniosków : 1 marca do 30 września
Warunki przyznania dofinansowania:
a) dotacja może być przyznana podmiotom, które planują dokonać realizacji inwestycji w roku, w którym wypłata dotacji miałaby nastąpić;
b) dotacja obejmuje w szczególności budynki mieszkalne, gospodarcze, inwentarskie, garaże, wiaty, ogrodzenia, altany, obiekty małej architektury;
c) demontaż wyrobów zawierających azbest zostanie przeprowadzony przez uprawnionego przedsiębiorcę zatrudniającego pracowników przeszkolonych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest, zgodnie z warunkami określonymi Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r., Nr 216, poz. 1824) oraz posiadającego stosowny wpis do Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO) kod odpadu 17 06 05;
d) transport i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest poprzez składowanie zostaną przeprowadzone przez uprawnionego przedsiębiorcę, posiadającego stosowny wpis do Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO) kod odpadu 17 06 05 i legitymującego się aktualnymi zezwoleniami z zakresu gospodarowania odpadami, zgodnie z warunkami ustawy o odpadach z dnia 14.12.2012 r (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 699) i Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r., Nr 71, poz. 649 ze zm.) oraz potwierdzone kartą przekazania odpadów na uprawnione składowisko;
e) zabronione jest ponowne wykorzystanie wyrobów zawierających azbest;
f) kwota dotacji wyliczana będzie na podstawie przedstawionej przez wnioskodawcę oferty cenowej na demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest,
g) dotacja nie obejmuje kosztów poniesionych przed podpisaniem umowy o udzielenie dotacji.
Wysokość udzielonej w danym roku budżetowym dotacji celowej na jedną inwestycję wynosi 60% kosztów wykonanego zadania lecz nie więcej niż 3 000,00 zł.
Formularz wniosku dostępny poniżej lub dostępny w pok. nr 5 w Urzędzie Miejskim w Koronowie, Plac Zwycięstwa 1.
Do wniosku należy dołączyć oryginały następujących dokumentów (po ich zweryfikowaniu i skopiowaniu przez pracownika Urzędu Miejskiego w Koronowie oryginały zostaną zwrócone wnioskodawcy):
1) ofertę cenową na demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest;
2) oświadczenia wykonawcy/wykonawców o posiadanych uprawnieniach, w tym wpisach do BDO kodu odpadów 17 06 05;
3) zaświadczenie o przyjęciu zgłoszenia/pozwolenie na budowę ze Starostwa Powiatowego Bydgoszczy;
4) wymagane prawem zgody i atesty, w tym zgodę Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków jeśli jest wymagana, pisemną zgodę Prezesa/Zarządu ROD – w przypadku altany działkowej położonej na terenie ogrodów działkowych, wszystkie dokumenty dotyczące przyznanej pomocy de minimis/de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie - z trzech ostatnich lat podatkowych (przedsiębiorcy/rolnicy).
Złożenie wniosku o udzielenie dotacji nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
Wnioski z załączoną dokumentacją będą rozpatrywane w kolejności złożenia i w ramach posiadanych środków finansowych.
Po wykonaniu inwestycji, jednakże w terminie nie późniejszym niż do dnia 30 listopada danego roku, należy przedłożyć do Urzędu Miejskiego w Koronowie sprawozdanie z realizacji inwestycji wraz z kompletem następujących dokumentów (dokumenty, należy przedłożyć w oryginale, po ich zweryfikowaniu oraz skopiowaniu przez pracownika Urzędu Miejskiego w Koronowie zostaną zwrócone wnioskodawcy):
1) faktur VAT na demontaż, transport i unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest;
2) protokołu demontażu wyrobów zawierających azbest;
3) oświadczenia wykonawcy o prawidłowości wykonanych prac i posprzątaniu z pyłu azbestowego;
4) karty przekazania odpadu wyrobów zawierających azbest na uprawnione składowisko odpadów;
5) innych dokumentów wymaganych odrębnymi przepisami.
Zasady udzielania dotacji reguluje następująca uchwała:
Uchwała Nr LXXXIX/795/24 Rady Miejskiej w Koronowie z dnia 28 lutego 2024 r.
https://edzienniki.bydgoszcz.uw.gov.pl/legalact/2024/1491/
Szczegółowych informacji w powyższym zakresie udzielają pracownicy stanowisk ds. ochrony środowiska pok. nr 5, tel. (52) 3826-421
Sprawozdanie_azbest.docx14.41 KB
„Program Priorytetowy AZBEST
Gmina Koronowo corocznie jest beneficjentem dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” na zadania polegające na demontażu, transporcie i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Koronowo.
Dotacji podlegają koszty kwalifikowane, obejmujące wyłącznie koszty demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest. Zabezpieczenie połaci dachowej po demontażu pokrycia dachowego zawierającego azbest przez wykonawcę leży po stronie wnioskodawcy. Nowe pokrycie dachowe należy wykonać we własnym zakresie i na własny koszt.
Gmina wyłania w procedurze przetargu wykonawcę, który dokonuje demontażu i/lub zebrania odpadów azbestowych oraz przekazuje je do unieszkodliwienia na uprawnione składowisko. Terminy wykonania prac na poszczególnych nieruchomościach zostają ustalone pomiędzy wykonawcą a właścicielami nieruchomości.
Informacje/dokumenty wymagane do wniosku:
Wnioski od Beneficjentów końcowych (mieszkańców Gminy Koronowo) przyjmowane są w sposób ciągły.
Wszelkich informacji w powyższej sprawie udzielają pracownicy Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska, Krajobrazu i Zarządzania Energią, Pl. Zwycięstwa 1, pok. nr 5 (parter), tel. (52) 3826-421.
Formularz wniosku do pobrania poniżej lub w Urzędzie Miejskim w Koronowie, Plac Zwycięstwa 1.
Formularz_wniosku_azbest_z_WFOSiGW
Informacja: Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska, Krajobrazu i Zarządzania Energią
Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne
- MIĘDZYGMINNY KOMPLEKS UNIESZKODLIWIANIA ODPADÓW PRONATURA SP. Z O.O
- INSTALACJA DO MECHANICZNO - BIOLOGICZNEGO PRZETWARZANIA ODPADÓW PROWADZONA PRZEZ REMONDIS BYDGOSZCZ SP. Z O.O
- REMONDIS BYDGOSZCZ SP. Z O.O.
- PRZEDSIĘBIORSTWO UNIESZKODLIWIANIA ODPADÓW "EKO-WISŁA" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Bioodpady
- REMONDIS BYDGOSZCZ SP. Z O.O
- INSTALACJA DO MECHANICZNO - BIOLOGICZNEGO PRZETWARZANIA ODPADÓW PROWADZONA PRZEZ REMONDIS BYDGOSZCZ SP. Z O.O
Przekazane do składowania pozostałości z sortowania odpadów komunalnych
Składowisko Odpadów w Giebni, Województwo: KUJAWSKO, Powiat: inowrocławski, Gmina: Pakość, Wielowieś, Kod pocztowy: 88-170
Składowisko odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w m. Giebnia, prowadzone przez Przedsiębiorstwo Usług Gminnych w Pakości Sp. z o.o., Województwo: KUJAWSKO-POMORSKIE, Powiat: inowrocławski, Gmina: Pakość, Kod pocztowy: 88-170
MIĘDZYGMINNY KOMPLEKS UNIESZKODLIWIANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH, Województwo: KUJAWSKO-POMORSKIE, Powiat: świecki, Gmina: Świecie, Miejscowość: Sulnówko 74C, Kod pocztowy: 86-100
Zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt 9 lit. c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Gmina Koronowo informuje o osiągniętych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.
2022 rok
2021 rok
2020 rok
2019 rok
2018 rok
2017 rok
2016 rok
2015 rok
2014 rok
2013 rok
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Koronowie
Al. Wolności 4
86-010 Koronowo
http://www.bip.koronowo.pl/index.php?bip_id=6011&cid=508
Koronowo:
Wtelno:
Wierzchucin Królewski:
Na terenie Gminy Koronowo zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego można pozbywać się bezpłatnie, wyrzucając go do specjalnego kontenera, umieszczonego na terenie Zakładu Gospodarki Komunlanej i Mieszkaniowej, Aleje Wolności 4, 86-010 Koronowo. Zużyte baterie, żarówki, płyty CD oraz inne odpady w postaci drobnej elektroniki można wrzucać do Gminnego Punktu Elektroodpadów znajdującego się na ulicy Witosa.